Daar gaan we dan! - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Stefan Leus - WaarBenJij.nu Daar gaan we dan! - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Stefan Leus - WaarBenJij.nu

Daar gaan we dan!

Blijf op de hoogte en volg Stefan

04 Mei 2014 | Nederland, Almelo

Lieve vrienden en familie!

Ruim 10 maanden weet ik al dat ik naar India mag, ruim 4 maanden heb ik m'n ticket al en slechts nog 2 dagen voordat ik vertrek! Eindelijk!
Momenteel ben ik nog druk bezig met de laatste voorbereidingen. Nog kleine spulletjes moeten worden gehaald en familie en vrienden nog eventjes volop zien.

Woensdagochtend zal ik rond half 11 het vliegtuig op Schiphol instappen om via Mumbai, met een tussenstop van 9 uur, de volgende ochtend door te vliegen naar Mangalore. Mangalore ligt in het zuid-westen van India, niet ver van de Arabische zee.

Vanaf aankomst in India heb ik nog 10 dagen voor mezelf om de omgeving te verkennen. Zoals het er nu naar uitziet trek ik na geacclimatiseerd te zijn in Mangalore richting Goa waar ik nog een aantal dagen ga genieten van het witte strand, de blauwe zee, de omgeving en het uitgaan.

Vervolgens zal ik vanaf 19 mei gedurende 10 weken bezig zijn met mijn co-schap interne geneeskunde in het Kasturba Hospital in Manipal. Nu hoor ik de niet-medici onder jullie denken: WTF is interne geneeskunde? Laten we het erop houden dat het met de inwendige organen te maken heeft! ;)
Wat kan ik daar verwachten? Goede vraag! Wat ik daar precies bij de interne geneeskunde ga doen is me nog niet helemaal duidelijk, maar dat maakt het juist ook zo mooi. Ik hoop gewoon zo veel mogelijk ziektebeelden te zien, veel mooie ervaringen te krijgen en een geweldige tijd te hebben!

Buiten mijn co-schap in het ziekenhuis zal ik in de avonduren en weekenden zo veel mogelijk van de Indiase cultuur willen opsnuiven, de Indiase curry gaan proeven en zo veel mogelijk van de omgeving willen zien. Tempels, grote steden, dorpjes, natuurgebieden, ik zal jullie er over op de hoogte houden!

Ook na mijn co-schap op 25 juli heb ik nog een paar weken om rond te trekken in de wijde omgeving. Waar ik precies rond ga trekken is nog niet geheel duidelijk, het hangt er ook een beetje vanaf wat ik tijdens de weekenduitstapjes allemaal ga zien.
19 Augustus zal ik vanuit Mangalore weer terug gaan vliegen, maar daar wil ik het nog lang niet over hebben!
Via dit medium zal ik jullie regelmatig op de hoogte proberen te houden van mijn ervaringen middels verslagen en foto's! Mocht je een van de gelukkigen zijn, zullen we af en toe ook nog wel wat appen of skypen! ;)

Tot over 3,5 maand lieve vrienden en familie. Een afscheidsfeestje was er niet, het is toch pas feest als ik terug ben?! ;)

  • 04 Mei 2014 - 20:19

    Miriam Leus:

    Kan me helemaal vinden in je laatste zin, maar dat weet je wel. Een hele mooie tijd in India probeer veel dingen te zien en mooie ervaringen op te doen. We appen/mailen/skypen!

  • 04 Mei 2014 - 20:27

    Dirja:

    Hey Kerel...
    Ik ga je volgen... Hoop dat je er enorm van gaat genieten voor zover mogelijk...
    Dat je er veel van mag leren... Ennuh als je de tijd hebt veel foto's maken hé...
    Wil die dan zeker bewonderen als je terug bent..!!!
    Xxx Dirrie

  • 04 Mei 2014 - 20:35

    Michiel:

    Have fun daar Stefan! Ben echt benieuwd hoe je het gaat vinden! Spreek je!

  • 04 Mei 2014 - 20:41

    Hanny:

    Heel veel succes dr. Stefan in India en veel plezier, ga je zeker volgen.

  • 04 Mei 2014 - 20:43

    Jeroen :

    He Steef....
    Uit ervaring kan ik zeggen dat zo'n buitenlandse stage enorm gaaf is. Andere cultuur, andere waarden en normen, zowel op het gebied van geneeskunde als op het persoonlijk vlak.

    Heeeel veel plezier, geniet ervan,en maak er een super mooie & leerzame tijd van!

    Gr Jeroen

  • 04 Mei 2014 - 21:21

    Gabriëlle :

    Hé, onwijs veel succes!! Maak er een geweldige tijd van. je hebt hier een echte stalker

  • 04 Mei 2014 - 21:26

    Roswitha:

    He Stefan, wat een mooi avontuur! Geniet ervan en hopelijk ontmoet je leuke mensen. Succes en ik ga je zeker volgen. Groetjes van ons allen

  • 04 Mei 2014 - 21:57

    Helma:

    Ha Stefan, wat fantastisch zo'n kans.
    Wat zul je veel leren en meemaken.
    Wens je heel veel mooie leer momenten en natuurlijk ook veel geniet momenten van alles wat je gaat zien.
    Pas goed op jezelf.
    Zal je blijven volgen via deze site.

    Lieve groet Helma

  • 04 Mei 2014 - 22:06

    Lieneke Van Kouwen-Boers:

    Hallo Stefan,
    Heel veel succes en geniet van je tijd daar.

  • 05 Mei 2014 - 22:45

    Rene:

    Stefan, we wensen je een hele fijne en leerzame tijd in india.
    geniet er van en maak er iets moois van .succes.

  • 06 Mei 2014 - 07:31

    Ellen Peschier:

    Hoi Stefan, wat een mega gave ervaring gaat dit worden!!! Heel bijzonder, voor je moeder zal het even slikken zijn denk ik, India ligt nu niet bepaald om de hoek.
    Ik ga je zeker volgen, want ben heel erg benieuwd wat en hoe je het daar gaat vinden.
    Je moeder weet trouwens wel wie ik ben.
    Ik wens je ongelofelijk veel (leer) plezier, werkplezier en gewoon plezier en ga er vooral ook heel veel van genieten!!!

    Lieve groet, Ellen

  • 06 Mei 2014 - 13:22

    Joke Pol:

    Hoi mooiste jongen van almelo

    Een fijne en mooie tijd in india.

    Geniet van alles het is een hele ervaring.



    Groetjes Joke

  • 06 Mei 2014 - 14:13

    Gerda:

    Hoi Stefan,
    Geweldig zo'n reis!!!
    Een hele belevenis geniet er van, ik zal je volgen.
    Ga je goed en heel veel succes.

  • 06 Mei 2014 - 15:36

    André:

    Morgen is de grote dag,
    Dat ik(o.a) je naar Schiphol brengen mag.
    En verder dicht ik niet!
    Ook ik wens je alle goed daar in Azie; vlgs de berichten is het nu heel slecht weer..
    Maar dat trekt wel weer weg.
    Ik zou zeggen, geniet van alles wat je daar mee maakt en laat ons meegenieten!

    Gr. pa!!

  • 07 Mei 2014 - 23:23

    Marja OA:

    Stefan, ik wens je een geweldige tijd daar en dat je met een rugtas aan mooie en bijzondere ervaringen huiswaarts mag keren! Alle goeds topper!

  • 07 Mei 2014 - 23:31

    Ina Wesselink:

    Stefan, een hele fijne reis, geniet van de tijd daar in India.
    Een hele belevenis, we gaan je volgen. Succes.
    Groetjes Bea en Ina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

24 jaar, woont in Eindhoven. Komt uit Almelo. Studeert geneeskunde in Maastricht.

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 635
Totaal aantal bezoekers 7513

Voorgaande reizen:

07 Mei 2014 - 20 Augustus 2014

Co-schap interne geneeskunde

Landen bezocht: